LinkedIn biedt meer dan alleen netwerkmogelijkheden of toegang tot vacatures; het is een kans om jezelf te laten zien als dé professional in jouw vakgebied. Hieronder delen we vijf praktische tips om je persoonlijke branding op LinkedIn te versterken:

1. Zorg voor een opvallend profiel

Zet eerst je profielwijzigingen uit en ga dan pas wijzigingen! Je profiel is je visitekaartje.  Start met een recent, herkenbare professionele profielfoto. Geen afleiding en een glimlach werkt! Gebruik altijd een omslagfoto. Schrijf een duidelijke headline en vul je regio in. Vermeld functietitels waaronder jouw job bekend staat, gebruik steekwoorden.  Wat kan jij betekenen? Welk probleem los je op? Gebruik symbolen ertussen om op te vallen.

2. Luister naar je netwerk

Volg wat er speelt in jouw vakgebied, blijf op de hoogte van de laatste trends, en weet wat er over jouw bedrijf wordt gezegd. Zo heb je altijd relevante onderwerpen voor een gesprek en toon je aan dat je betrokken bent bij je sector. Door actief te reageren op posts en deel te nemen aan discussies, laat je zien dat je betrokken bent en op de hoogte blijft van ontwikkelingen.

3. Deel relevante content

Reageer op berichten van anderen, like en deel content, en geef constructieve feedback. Dit toont niet alleen je betrokkenheid, maar helpt ook om je netwerk te vergroten. Door consistent te posten, bouw je een reputatie op als expert in jouw vakgebied.

4. Bouw en onderhoud je netwerk

LinkedIn draait om connecties. Verbind met collega's, vakgenoten en andere professionals in je branche. Stuur persoonlijke uitnodigingen en start gesprekken om echte connecties op te bouwen.

5. Vraag om aanbevelingen

Vraag voormalige werkgevers of collega's om aanbevelingen op je profiel te plaatsen. Dit versterkt niet alleen je profiel, maar bouwt ook vertrouwen op bij potentiële werkgevers of zakelijke partners.

6. Schrijf je profiel uit door een samenvatting

Als … (je functie) help ik ….(je doelgroep) om …. ( wat het is dat je doet voor hen) zodat zij …. (wat levert het hem op). (hoe doe je dat) Dat doe ik door …….
Zorg voor een call to action, dat je contactgegevens aan het einde van de samenvatting staan en last but not least... een personal touch. Schrijf iets over jezelf, zodat potentiële werkgevers of netwerkpartners een goed beeld krijgen van wie jij bent en wat je te bieden hebt.

7. LinkedIn profiel = CV

Wees consistent tussen je de informatie in je CV en LinkedIn profiel. Dit laatste is namelijk je online CV voor recruiters en HR adviseurs. Dus als je later je CV instuurt zorg dan dat je arbeidsverleden, opleidingen data van maand tot maand overeenkomt. Vermeld bij elke werkervaring je functie, taken, rollen en werkzaamheden. Denk na over de volgorde van belangrijkheid, prioriteer deze bewust! Benoem tevens je geslaagde projecten, competenties en vaardigheden. Ben je net afgestudeerd doe dit dat ook voor alle stages tijdens je opleiding. Stage is ook werkervaring!

8. Deel en Like – blijf zichtbaar

Ben je klaar met je profielwijzigingen, zet je profielwijzingen delen dan weer aan. Kies bewust hoe je online status wordt weergegeven voor connecties.

9. Ga de interactie aan

Gebruik LinkedIn om je zichtbaarheid te vergroten en op te vallen bij klanten en opdrachtgevers. Om bestaande relaties te versterken en nieuwe relaties aan te gaan (acquisitie). Om nog meer mensen te helpen. Om je voor te bereiden op een zakelijk gesprek.

10. Zet door en hou vol

Gebruik de APP op je telefoon. Kies wekelijks een vast moment om te luisteren, te delen en de interactie aan te gaan. Succes !

 

Terug naar overzicht

Cookies
Deze website maakt gebruik van cookies. Door te klikken op 'Alle cookies toestaan' gaat u hiermee akkoord en zal de website optimaal functioneren. Of maak zelf een keuze via 'Instellingen beheren'.
Cookie-instellingen
Functionele cookies
Analytische cookies
Logo Zeeland Recruitment

Je wordt doorgestuurd

Je wordt doorgestuurd naar een andere pagina.